خانه
  • سینما
  • بازی‌های
    ویدئویی
  • پویا نمایی
  • پی نمایی
  • اسباب بازی و
    لوازم التحریر
  • گردشگری و‌
    صنایع دستی
  • ‌تولید محتوای
    دیجیتال
    • فضای مجازی
  • ‌کاربردی سازی
    علوم انسانی
  • طراحی
    • مدولباس
    • CGI
  • استارتاپ
  • دانش بنیان
  • بولتن خبری
ورود/عضویت

   
آسیایی‌ها در صدر کاربران شبکه‌های مجازی
پایگاه فناوری فرهنگی 1395/04/21
   

به گزارش فناوری فرهنگی، شبکه‌های اجتماعی با تأثیر شگرفی که بر زندگی مردم داشته اند،تاکنون موفق شده‌ اند دنیا را به سوی یک دهکده کوچک جهانی پیش ببرند؛دهکده‌ای دیجیتال که هر خبری می‌تواند در کمترین زمان ممکن در سراسر آن منتشر شود و کاربران اینترنت از فضای شبکه‌های اجتماعی بیشترین بهره را ببرند به گزارش روزنامه ایران،  این موضوع در سال ۲۰۱۰ مورد توجه سایت Mashable قرار گرفت و ۳۰ ژوئن آن سال به‌نام روز شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته شد؛ روزی که به‌سرعت جهانی شد و امسال این روز برای هفتمین سال متوالی در دنیا جشن گرفته شد تا یادمان بماند که انقلاب دیجیتال چگونه در نحوه ارتباطات بشر تأثیرگذار بوده است. هرچند شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان تحولی شگرف ایجاد کرده‌اند ولی شاید بتوان گفت تأثیرگذاری اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، در آسیا و خاورمیانه بیش از سایر نقاط جهان باشد که این موضوع را می‌توان‌ از تعداد کاربران و نیز نحوه استفاده از آن در بزنگاه‌های تاریخی این منطقه دریافت. رشد انفجاری اینترنت در آسیا رشد انفجاری اینترنت در آسیا و دسترسی بسیاری از مردم طبقه متوسط به آن در دهه گذشته، تأثیر بسیار زیادی در زندگی مردم این منطقه داشته است و حتی آمارهای سایت statista.com نشان می‌دهد که ۶ کشور برترجهان از نظر میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی، در آسیا قرار دارند. کشورهای آسیایی، هم از نظر تعداد اکانت‌ها و هم از نظر مدت زمان آنلاین بودن کاربران از کشورهای غربی پیشی گرفته‌اند طوری که آمار این سایت مرجع نشان می‌دهد تنها در شرق آسیا(چین، ژاپن و کره جنوبی)، بیش از ۷۶۹میلیون نفر کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند. همچنین این گزارش نشان می‌دهد که هنگ کنگ، سنگاپور، مالزی، استرالیا و تایلند جزو ۱۰ کشور برتر جهان از نظر تعداد اکانت‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی محبوب قرار دارند. تعداد بالای اکانت‌های فعال در این کشورها نشان از سطح بالای اتصال به اینترنت این مناطق دارد و مشخص می‌شود که مردم این مناطق هم از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی دارند و هم ضریب نفوذ بالای تلفن هوشمند در میان آنان دیده می‌شود.با توجه به تلاش بازارهای در حال توسعه آسیای جنوب شرقی برای ارتقای اتصال اینترنت، آینده‌ای درخشان برای این منطقه و استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیش‌بینی می‌شود.با اینکه مالزی و تایلند نسبت به دیگر کشورهای برتر، ضریب نفوذ اینترنت کمتری دارند ولی در بین ۱۰کشور پیشتاز آسیا دیده می‌شوند. وقتی هم که نوبت به میزان ساعات روزانه سپری شده در شبکه‌های اجتماعی به میان می‌آید باز هم برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی در جمع۱۰رتبه برتر قرار دارند. به عنوان مثال کاربران فیلیپینی با حضور روزانه ۳و نیم ساعت در جهان بر پله نخست ایستاده‌اند و مردم مالزی، تایلند و اندونزی نیز با حضور روزانه حدود ۳ساعت در شبکه‌های اجتماعی، رتبه‌های ششم، هشتم و نهم جهانی را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.همچنین گفته می‌شود در آسیا، چین با ۵۵۷ میلیون کاربر فعال ماهانه، بیشترین تعداد کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی را دارد که ماهانه از تلفن همراه استفاده می‌کنند و بعد از چین نیز کشور هند با ۱۱۶ میلیون کاربر فعال ماهانه شبکه‌های اجتماعی موبایل، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. بیشترین کاربر اینترنت در شرق آسیا سایت smartinsights نیز با اشاره به آمار ژانویه سال ۲۰۱۶ در بخشی از گزارش خود آورده است در این تاریخ، ۳میلیارد و ۴۱۹میلیون نفر از جمعیت ۷میلیارد و ۳۹۵میلیونی جهان، کاربر فعال اینترنت بوده‌اند که این به معنای ضریب نفوذ ۴۶درصدی اینترنت و رشد ۱۰درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ است به بیان دیگر ۳۳۲میلیون نفر بر تعداد کاربران اینترنت افزوده شده است. البته باید گفت با توجه به اینکه چند ماهی از سال ۲۰۱۶ گذشته است بی‌شک این آمار و ارقام در حال حاضر بیشتر شده‌اند. این سایت با ارائه نموداری، تعداد کاربران اینترنت را در کشورها و مناطق مختلف جهان نشان داده و آورده است که شرق آسیا با ۸۶۷ میلیون کاربر در رتبه نخست این شاخص ایستاده و پس از آن، جنوب آسیا با ۴۸۰میلیون کاربر اینترنت قرار دارد. آفریقا با ۳۴۹میلیون نفر، اروپای غربی با ۳۴۵میلیون کاربر و امریکای شمالی با ۳۱۵میلیون نفر به ترتیب در جایگاه‌های سوم تا پنجم جهان قرار دارند. پس از آن نیز اروپای شرقی با ۲۷۱میلیون کاربر در رتبه ششم قرار گرفته و جنوب شرق آسیا با ۲۵۹میلیون نفر، امریکای جنوبی با ۲۵۴میلیون نفر، خاورمیانه با ۱۲۸میلیون نفر و امریکای مرکزی با ۹۶میلیون نفر به ترتیب در رتبه ۷تا ۱۰ قرار گرفته‌اند. همچنین در این گزارش آمده است تعداد کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی با ضریب نفوذ ۳۱درصد، به ۲میلیارد و ۳۰۷میلیون نفر رسیده که افزوده شدن ۲۱۹میلیون نفر بر تعداد کاربران، نشانه رشد ۱۰درصدی نسبت به سال گذشته است. گفته می‌شود تعداد کاربران تلفن همراه نیز در جهان به ۳میلیارد و ۷۹۰میلیون نفر رسیده که حاکی از ضریب نفوذ ۵۱درصدی است و افزایش ۱۴۱میلیون نفری تعداد کاربران، ۴درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. رشد کاربران پیام رسان موبایلی در آسیاپاسیفیک با توجه به آمار تعداد کاربران سایت smartinsights و رتبه کشورهای مختلف، می‌توان دریافت چرا گفته می‌شود آسیا بیشترین بهره را از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برده است.افزایش جهانی ضریب نفوذ تلفن همراه، راه را برای حضور بیشتر کاربران در شبکه‌های پیام رسان موبایلی فراهم کرده است. در این گزارش آمده است تعداد کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه (OTT) در ابتدای سال‌جاری میلادی، یک میلیارد و ۹۶۸میلیون نفر بوده است و این رقم نشان از ضریب نفوذ ۲۷درصدی و رشد ۱۷درصدی تعداد کاربران شبکه‌های پیام رسان موبایلی دارد به گونه‌ای که نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی، ۲۸۳میلیون کاربر به تعداد قبلی افزوده شده است. البته باید گفت بخش عمده‌ای از این رشد به رشد حوزه دیجیتال درآسیاپاسیفیک(آسیااقیانوسیه) بازمی‌گردد چرا که تعداد کاربران فعال اینترنت در این منطقه بسیار بالاست. در این گزارش آمده است با اینکه رشد تعداد کاربران اینترنت در جهان حدود ۱۰ درصد بوده است، این رقم در آسیاپاسیفیک به ۱۲درصد رسیده است یعنی امسال حدود ۱۹۹میلیون نفر به تعداد کاربران قبلی این منطقه افزوده شده است. همچنین در حالی که میانگین رشد جهانی تعداد کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی نسبت به سال گذشته ۱۰درصد بوده است این شاخص برای آسیا اقیانوسیه به ۱۴درصد رسیده و شاهد افزایش ۸/۱۴۵میلیون کاربر جدید در این حوزه تنها در این منطقه بوده‌ایم. همچنین باید گفت که هرچندآسیاپاسیفیک از نظر رشد تعداد کاربران تلفن همراه، با رشد جهانی هماهنگ بوده و با ۴درصد افزایش، ۶/۱۵۵میلیون نفر به کاربران قبلی این منطقه افزوده شده است، اما وقتی پای شبکه‌های پیام رسان موبایلی به میان می‌آید اوضاع کمی متفاوت می‌شود. به این معنا که درحالی که رشد جهانی تعداد کاربران فعال این شبکه‌های موبایلی، ۱۷درصد بوده این رقم برای منطقه آسیا و اقیانوسیه به۲۱درصد می‌رسد به بیان دیگر تنها در این منطقه، ۳/۱۸۷میلیون نفر بر تعداد کاربران فعال OTTها نسبت به سال گذشته افزوده شده است. به هرحال به نظر می‌رسد آسیایی‌ها بخوبی به ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و نیز شبکه‌های پیام رسان موبایلی پی برده‌اند و می‌دانند که می‌توان از این پتانسیل در انتشار اخبار، تصمیم گیری‌های بزرگ و... کمک گرفت به همین دلیل هم رشد تعداد کاربران این شبکه‌ها از نرخ متوسط جهانی پیشی گرفته است و روندی رو به رشد دارد. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و در کشور ما نیز با توجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت ثابت و تلفن همراه در ۲سال گذشته، کاربران از این ظرفیت بهره گرفته‌اند. از نشانه‌های حضور مردم در فضای مجازی می‌توان به واکنش‌های کاربران نسبت به اتفاقات پیرامون خود در این شبکه‌ها اشاره کرد که ابراز همدردی مردم با کشته شدن ۳محیط بان در ۴۸ساعت، واژگونی اتوبوس سربازان، چالش‌های مختلف، مرگ کیارستمی و... بخشی از این موارد و دلیلی برای قدرتمندتر شدن شبکه‌های اجتماعی است.

منبع: ITanalyze.com

کانال-1-300x74

برچسب ها
اینترنت شبکه‌های اجتماعی کاربران شبکه‌های مجازی
مطالب مرتبط
ای کاش بازی رایانه ای صادر می کردیم!
اهمیت و نقش چت‌بات‌ها در حال و آینده
دکتر واعظی: ضرورت تنظیم مقررات اینترنت اشیاء در کشور
قصد راه‌اندازی یک پیام‌رسان دولتی نداریم/ضریب نفوذ اینترنت ۳ ...
بدون نظر

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد. پس ار بررسی این دیدگاه منتشر خواهد شد.
آخرین دیدگاهها
تا کنون نظری ثبت نشده، شما اولین نفر باشید
مقالات تحلیلی
استارتاپ‌ها موتور محرکه توسعه شهرهای هوشمند
ادامه مطلب
بررسی ایده‌های موجود در کمیک پرطرفدار لوک خوش‌شانس
ادامه مطلب
کتاب فناوری های صنعت اسباب بازی
ادامه مطلب
تاثیرات مثبت انیمیشن بر کودکان
ادامه مطلب
خواب طولانی محراب
بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع ملی دستی
اینفوگرافی مشاهده بیشتر
1399/05/23 اینترنت
اینفوگرافی: نگاهی به وضعیت اینترنت در ایران و جهان
1399/02/02 ویروس کرونا
اینفوگرافی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا
1398/05/19 شبکه‌های اجتماعی
اینفوگرافی / نگاهی به آمار مخاطبان شبکه‌های اجتماعی
1397/11/25 فرهنگ رفتاری
اینفوگرافی / فرهنگ رفتاری ایرانیان
سایر موارد
  • سینما
  • بازی های ویدئویی
  • پویا نمایی
  • پی نمایی
  • طراحی
  • فضای مجازی
  • مدولباس
  • CGI
  • استارتاپ
  • دانش بنیان
1399/07/25 سینما فیلم کوتاه
«فیلم کوتاه» جان سینمای بلند است/ لزوم تداوم برگزاری جشنواره
1399/07/14 جشنواره فیلم‌های بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
تشریح چگونگی برگزاری جشنواره فیلم کودک به‌صورت آنلاین
1399/07/12 جشنواره فیلم فجر
جشنواره فیلم فجر امسال چگونه برگزار می شود؟
1399/07/03 جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان
جزئیات برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تشریح شد
1399/07/25 بازی‌های رایانه‌ای
از سوء‌مدیریت‌ها تا بی‌تاثیری نهاد متولیِ بازی‌های رایانه‌ای
1399/07/22 فضای مجازی
ضرورت سیاستگذاری حاکمیتی در بازی و سرگرمی دیجیتال
1399/07/15 بازی‌های ویدئویی
ارتقای بازی های رایانه‌ای نیازمند تعامل با دیگر کشورهاست
1399/07/08 بازی‌های ویدیویی
بازی‌های ویدیویی در ایران ۳۲ میلیون مخاطب دارند
1399/07/11 انیمیشن شیرشاه
ادامه «شیر شاه» می‌آید/ بری جنکینز روی صندلی کارگردانی
1399/05/29 نوشت‌افزار
۱۰ کاراکتر اول محبوب کودکان ایرانی، آمریکایی‌اند/بازارسازی ن ...
1399/05/01 انیمیشن تولید انیمیشن
افتتاح 2 استودیوی تولید حرفه‌ای انیمیشن در کانون پرورش فکری
1399/04/30 انیمیشن انیمیشن «بچه‌ زرنگ»
جزئیات جدیدی از انیمیشن «بچه‌ زرنگ»/ فیلم «رازهای ماندنی» سا ...
1398/12/16 مراکز پژوهشی
ضرورت تعامل با مراکز پژوهشی برای تقویت حقوق بین‌الملل فضای م ...
1398/09/01 گردشگری صنایع خلاق
گردشگری غذا در زمره صنایع خلاق دنیا
1396/04/05 سوان عاشق کمیک ‌استریپ‌
در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته" کمیک ‌استریپ‌ شد
1396/04/05 کميک استريپ
کميک استريپ، گونه‌اي از ادبيات تعليمي
1399/07/07 طراحی مدولباس
انتشار فراخوان نخستین دوره آموزشی مدیریت طراحی پوشاک مدارس
1399/06/29 مدولباس جشنواره مدولباس فجر
جشنواره مدولباس فجر محفلی برای گفت‌وگو و خلاقیت است
1399/04/30 پوشاک پوشاک دانش‌آموزان
از سودجویی‌ها تا شکایت به تعزیرات/کم‌لطفی به پوشاک دانش‌آموز ...
1399/03/23 پوشاک مدارس
غفلت از موضوعات متعدد فرهنگی در مسیر طراحی و تولید پوشاک مدا ...
1399/07/16 آموزش مجازی
ضرورت افزایش کیفیت آموزش مجازی به وسیله استارت آپها
1399/07/15 کودکان اینستاگرام
کودکان، سیاه‌لشگر رقبای اینستاگرام/سرگرمی پیچیده روزهای کرون ...
1399/07/14 کسب‌وکارهای مجازی
صدور ۱۸۴۷ پروانه توسط اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی
1399/07/13 کسب و کارهای مجازی
گزارش پراکندگی جغرافیایی کسب و کارهای مجازی منتشر شد
1399/07/19 مد و لباس صنف خیاطان
صنف خیاطان و کارگروه ساماندهی مد و لباس همکاری می‌کنند
1399/07/18 مد و لباس طراحان لباس
دغدغه جدی طراحان لباس برای نشان شیما
1399/07/15 مد و لباس لباس عاشورایی
لباس عاشورایی توسط صد طراح تصویرگری شد
1399/07/09 صنعت مد و لباس
از تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه در صنعت مد و لباس حمایت می‌ش ...
1396/04/04 پنتاگون هالیوود
رسانه‌ها چه نقشی در توسعه کانون‌های تفکر دارند؟
1396/04/04 پامفا شبکه ملی اطلاعات
پامفا
1395/07/11 آينده موتور پيشرفت
صنايع فرهنگی و خلاق؛ موتور پيشرفت براي آينده
1395/12/01 MRI کودکان واقعیت مجازی
واقعیت مجازی به مقابله با ترس از MRI در کودکان کمک می کند
چند رسانه ای
عضویت در خبرنامه
   
خانه فضای مجازی پی نمایی CGI درباره ما
با ما همراه باشید
چشم‌انداز بازار دیجیتال در 4 سال آتی برترین‌ نوآوران و استارت‌آپ‌های ایرانی بلوتوث ۵ از راه رسید
ورود
پایگاه تحلیلی خبری فناوری نرم و فرهنگی
تایید
ثبت نام ورود